Roadshow Apeldoorn 25 maart

Dit voorjaar gaat het team van DigiToegankelijk twee roadshows organiseren. Het thema van 2025: Hoe borg je digitale toegankelijkheid in je organisatie. Op deze pagina vind je informatie over de eerste roadshow op 25 maart op het stadhuis in Apeldoorn.

Dagvoorzitter: Larissa Klaassen

Larissa Klaassen is een inspirerende Nederlandse topsporter. Larissa won als baanwielrenster vele prijzen waaronder Paralympisch goud in Peking. Nu is ze actief in de paardensport en werkt ze als adviseur digitale toegankelijkheid, onder andere voor DigiToegankelijk.

Raadzaal in het stadhuis in Apeldoorn

De raadzaal in het stadhuis in Apeldoorn

Programma

Dagvoorzitter Larissa Klaassen verzorgt de presentatie van het programma. De hele middag zijn leden van het team DigiToegankelijk aanwezig om vragen te beantwoorden.

Tijd Onderdeel
12:30

Ontvangst

  • koffie en thee
  • mogelijkheid om je vraag aan een Vraagbaak te stellen
13:00

Welkom

Portret van Larissa Klaassen

Welkomstwoord door dagvoorzitter Larissa Klaassen

13:10

Gemeente Apeldoorn

Sander van Loenen

Larissa gaat in gesprek met
Sander van Loenen (Online contentspecialist) en Sanneke Halfwerk (Strategisch Adviseur Dienstverlening) over de borging van digitale toegankelijkheid in de organisatie van gemeente Apeldoorn.

13:35

Update DigiToegankelijk

Update vanuit het team DigiToegankelijk met Manfred Rosenboom en Kristian Mul over de ontwikkelingen in 2025

13:55

Gemeente Doetinchem en WebAlly

Linette Diesvelt Robbin Rietveld

Gesprek met Linette Diesvelt (webcoördinator) en Yvonne Lamers (webredactie) van gemeente Doetinchem en Robbin Rietdijk (eigenaar van WebAlly) over het digitaal toegankelijk bouwen van een website.

14:30

Netwerkbreak

  • ontmoet elkaar en leg nieuwe contacten
  • mogelijkheid om je vraag aan een Vraagbaak te stellen
15:00

Ministerie van VWS

Nina Mancoulova Martin Broekhuis

Gesprek met Nina Mancoulova (project manager digitale toegankelijkheid) en Martin Broekhuis (adviseur digitale toegankelijkheid) bij Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) over de borging van kennis over digitale toegankelijkheid binnen het ministerie.

15:30

UWV

  Bart Baadenhuijsen

Gesprek met Bart Baadenhuijsen (Accessibility Officer) bij UWV over de borging van digitale toegankelijkheid teststeams binnen je organisatie.

16:00

Landelijke Meldkamer Samenwerking

 Frank van de Laar

Gesprek met Frank van de Laar (Product Owner Multi Meldkamer Apps) bij Landelijke Meldkamer Samenwerking (LMS) van Politie over de borging van gebruikersfeedback in het ontwikkelproces van apps.

16:30

Afronding

16:35 

Afsluitende borrel

  • ontmoet elkaar en leg nieuwe contacten
  • mogelijkheid om je vraag aan een Vraagbaak te stellen
17:20

Einde

Stel je vragen aan een expert

Tijdens de ontvangst, netwerkbreak en afsluitende borrel staan onze experts voor je klaar. Ga langs bij één van de stands en stel je vraag over de toegankelijkheids­verklaringen, het dashboard, de inventarisatielijsten, content en pdf’s, of een ander onderwerp rond digitale toegankelijkheid. 

Locatie

Stadhuis gemeente Apeldoorn
Marktplein 1
7311 LG Apeldoorn

Entreebewijs

Je ontvangt een bevestiging van je inschrijving per mail. Je hoeft dit bewijs niet mee te nemen. Bij binnenkomst controleren we je naam op onze lijst met deelnemers. Je krijgt dan een persoonlijke badge met je naam en organisatie.